Με τους μαθητές και τις μαθήτριες της Β' Γυμνασίου υποθέσαμε ότι περπατάμε στον σταθμό και παρατηρούμε ένα τρένο να περνάει από μπροστά μας.
Στο τρένο βρίσκεται όρθιος ένας άνδρας, ο οποίος κρατιέται από την ειδική χειρολαβή. Την ίδια στιγμή, μέσα στο τρένο βρίσκεται καθισμένη μία γυναίκα. Εύκολα διαπιστώσαμε ότι ο άνδρας κινείται. Στα μάτια, όμως, αυτής της γυναίκας, ο άνδρας παραμένει ακίνητος. Θέσαμε, λοιπόν, το ερώτημα: ποιος από τους δύο έχει δίκιο; Ο άνδρας είναι τελικά ακίνητος ή κινείται;
Με αφορμή αυτό το παράδειγμα, στο μάθημα της Φυσικής, συζητήσαμε για τη σχετικότητα της κίνησης, με τους μαθητές να διατυπώνουν τα δικά τους παραδείγματα μέσα από ένα παιχνίδι παρατηρητικότητας των σωμάτων γύρω μας.
Photo credits: https://bit.ly/3FHUivO
Christopher Walker, "The Theory of Relativity"